Auto's zijn mijn ding... ik houd van mijn vak. Geweldig om te mogen werken aan auto's en er mijn geld mee te kunnen verdienen. Formule 1 is voor mij daarom ook het absolute summum. Helemaal geweldig en ik ga er dan ook graag naar toe, het is nu op TV goed te volgen, maar er zelf bij zijn is toch net even anders. Toegangskaarten kosten zo ongeveer een rib uit mijn lijf maar ik heb het er graag voor over. De populariteit van Max Verstappen legt Francorchamps bepaald geen windeieren, een groot deel van de kaarten is nu al uitverkocht. Terwijl een goede zitplaats rond de 500 euro kost.
Dacht je dat parkeren in Amsterdam duur is... je auto parkeren in Spa kost je die andere rib uit je lijf. Maar een echte formule 1 fan zoals ik heeft het er wel voor over ;-)

Ook in Oostenrijk op het homecircuit van Red Bull was het weer de auto van Max die de geest gaf, nou ja, die kans kreeg de auto niet eens omdat brokkenpiloot Kvyat tegen Alonso aan knalde. Kennelijk was het rempedaal iets te ingewikkeld voor Daniil. Alonso werd daardoor tegen Max aan geknald en het was meteen einde race voor Max. De falende koppeling verziekte de start van Max en zou het niet de hele race vol hebben gehouden. Hoefde ook niet...
Heel hartelijk dank Daniil namens de 30.000 Nederlandse fans die naar Oostenrijk waren afgereisd om Max weer eens te zien schitteren.

Er lijkt geen einde te komen aan de technische problemen aan de auto van Max, alsof er iemand met een afstandsbediening de keuze heeft om hem weer uit te laten vallen als hij succesvoldreigt te zijn. Toets vier voor oliedrukproblemen...
Uiteraard kon de smile op het gezicht van zijn teammaat niet groter worden, die dacht niks te kunnen doen en wint de race. Gelukkig kan Max in de paar ronden die hem gegund zijn wel laten zien dat hij wederom voor een mega prestatie ging zorgen. Ik kan me zo voorstellen dat jij de wereld zo ongeveer vervloekte.
Ook weer voer voor de geruchten dat Max volgend jaar misschien wel eens in een felrode bolide zou kunnen rijden.
Was wel een race waar van alles in gebeurde en Vettel zich weer eens van zijn slechtste kans liet zien.
Eigenlijk had hij gedisqualificeerd moeten worden, dit soort acties zijn potentieel levensgevaarlijk. Hij heeft nu een vrijbrief gekregen om het nog een keer te doen.

Het zit Max even niet mee, dat mag duidelijk zijn. Na een schitterende start waarbij Max zich van zijn vijfde startpositie naar een heel mooie tweede plek naar voren knokt en in staat is om Botas met zijn normaal gesproken snellere Mercedes achter zich weet te laten. Niet alleen weet hij Botas achter zich te houden maar hij loopt ook op hem uit waarop teammaat Riciardo Botas het leven zuur probeert te maken. Voormalig teammaat Sainz gaat de fout in en ramt Massa van de baan. Safetycar... nadat die verdwenen is neemt Max al snel weer afstand van Botas tot electriciteit uit de auto van Max verwijnt en hij aan de kant komt te staan.
Zat ik op het puntje van mij stoel te kijken naar de race en begon ik te geloven in een fantastische prestatie van Max, zakte mijn belangstelling even volledig in. Natuurlijk was het een mooie race waarbij Vettel liet zien dat de babyfoon in de prullenbak is verdwenen, Riciardo die deed wat hij moest doen, zijn gratis verkregen podium plek pakken.
Riciardo is de man met de eeuwige smile op zijn gezicht en ook ditmaal kreeg hij door pech van Max een podiumplel in handen.
Max viel uit maar heeft wel kunnen laten zien dat het een verdomd goede courreur is.

Bij de start van de race zag het er even uit alsof Max direct Botas aan kon vallen, helaas had ook Riciardo plannen om meteen Max in te halen, dus moest Max meteen in de verdediging. Zo kreeg Botas in die eerst paar rondes meteen de kans om wat weg te lopen. Pas toen Ricardo op wat afstand was gezet kreeg Max de gelegendheid om te proberen dichterbij aan Botas te komen. Dichterbij lukte wel maar niet meer dan dat. Inhalen in Monaco is altijd al moeilijk, maar dit keer werd er eigenlijk vrijwel geheel niet ingehaald. Jammer... Riciardo had een iets slimmere pit strategie waardoor hij net voor Botas weer terug op de baan kwam.
Was kort daarna meteen duidelijk dat Max kan vloeken in verschillende talen ;-)
Even werd het nog spannend na de herstart achter de safety car. Max was zo slim geweest om nog even snel banden te wisselen naar Super Softs en zat zo ongeveer in de nek van Botas die op zijn beurt Riciardo het leven zuur maakte. Die ging even de fout in, een wat onzachte aanvaring met de vangrails maar dat liep goed af.
Eigenlijk hoopte ik stiekem dat het voor Riciardo een probleem zou worden, niet helemaal netjes om dat te denken maar...
Vettel had net als Riciardo die slimmere strategie gevoerd en kwam daardoor ook voor zijn teammaat Raikonen weer op de baan en reed de fin al snel op een paar seconden afstand.
1. Vettel
2. Raikonen
3. Riciardo
4. Botas
5. Verstappen

Max had een geweldige start maar Barcelona werd helaas een teleurstelling, Max kon doordat hij van de baan gereden werd niet aan racen toekomen. In de eerste bocht raakte Botas Kimi Raikonen die daardoor tegen Max aan botste, Raikonen had een afgebroken voorwiel en ook Max kwam er niet zonder kleerscheuren vanaf en dat was voor hen beiden meteen einde race. Riciardo had op zijn beurt mazzel, de god der gerechtigheid greep in, Botas viel uit, en Riciardo kon daardoor als derde finishen. Op het podium zonder daar een geweldige prestatie voor te moeten leveren, mazzel maar dat heb je als formule 1 coureur ook af en toe nodig.
Op naar de volgende race, Monaco ;-)

RDW APK logo

koffie machine
Klaar terwijl u wacht:

Bij kleine reparaties en apk keuringen is het mogelijk om te wachten tot uw auto klaar is onder het genot van een gratis kopje koffie.
Maak hiervoor een afspraak